The Wardrobe – Oyun Performansı – Oyun Özellikleri – İnceleme

0
40

15 Şubat 2017’de çıkışını gerçekleştiren oyunda, İngilizce ve İtalyanca dillerine arayüz, seslendirme ve alt yazı olarak tam destek sağlanırken, Almanca ve İspanyolca’ya ise arayüz ve alt yazı desteği sağlanıyor. Türkçe ise oyunda desteklenen diller arasında yer almıyor.

İlginç ama eğlenceli bir macera oyunu oynamak istiyorsanız neden iskelet, dostluk ve eriklerle ilgili bir oyun olan The Wardrobe oyununa bakmıyorsunuz? Bu oyun, göz alıcı bir sanat eseri ve kalça müziği ile bir nokta ve tıklama macera oyunu öyküsü aracılığıyla anlatılan eşsiz bir hikaye sunuyor. 90’lı yıllardan kalma klasik macera oyunlarından ve bazı gülüşlerden hoşlanıyorsanız bu oyunun tadını çıkarmanız gerekir. Bununla birlikte, mizaha herkesin gülmeyeceğini de belirteyim. Diyaloglarda rahatsız edici bir cümle, ifade veya argo nitelemeler kullanılmıyor. Ancak oyunda kullanılan bazı espriler de artık tarihi geçmiş espriler..

Hikaye muhtemelen bir lakap olan Skinny adında bir genç çocuğun etrafında toplanır, ancak bu asla açıklığa kavuşmamıştır. Arkadaşı Ronald ile takılıp, alerjisi olan birkaç erik yemeye gider ve ölür. Oyunda kimse bu enerjiyi bilmediğinden karakterler, ufak çaplı bir şok geçiriyor. Pek ufak çaplı değil arkadaşında, arkadaşı bir travma geçiriyor ve sürekli kendini suçluyor.  Oyunun amacı, İskoç İskeleti’nin arkadaşı Ronald ile konuşması ve kendisini affetmesinde yardımcı olmaktır, ancak bunu yapmak pek kolay olmuyor. Oyunun esasında çok tatlı bir hikayesi var fakat Skinny’nin hikayesini oynarken oldukça tuhaf detaylarla karşılaşabiliyor. Yazılar ve şakalar keskin bir dille bize karakterlerin ruh hallerini anlatıyor. Özellikle oyununun arka planında oldukça fazla kültürel referans bulunuyor.

Oyun bir “tıklama oyunu” olduğundan, hikayeyi gözden geçirmek ve oyunu oynamak için fareyi kullanabiliyoruz. Bir öğeyi tıklayabilir ve ona bakabilir, alabilir, kullanabilir veya konuşabilirsiniz. Skinny, seçtiğiniz şeye bağlı olarak çok sayıda ilginç diyaloga sahiptir. Sadece bakabileceğiniz ve konuşabileceğiniz insanlar mantıklı geliyor. Ayrıca öğeleri tutmak için bir envanter sisteminiz var ve bunları da orada da birleştirebilirsiniz. Hareket etme iyiydi, eminim ki Skinny koşmayacak ama havalandırma geçişinin yavaşlamaması için çabucak yürüyor. Ayrıca, oyunun belirli bir noktasında, şehir etrafında teleport yapmanızı sağlayan bir harita elde ediyorsunuz. Oyundaki bazı çözümler bana mantıksız geldi. Bunun sebebi de bana göre oyun bize ne yapmamız gerektiğini, hangi ögeleri kullanıp birleştireceğimizi söylememesi..

Herhangi bir yardım almadan çözmek için bazı şeyler yaptım ama dürüst olmak gerekirse, oyunu tamamlamak için bir rehber kullandım. Belki macera oyunlarında pek iyi görünmüyorum ancak kırmızı bir biberle “jalapeno” yapmak için yeşil boya daldırmak sezgisel görünmüyor ya da kullanışlı görünmüyor. En azından bir insanın bunun tahmin etmesi zor diye düşünüyorum. Grafik bölümünde oyun çok iyi sonuç veriyor. Yoksul ölü bir genç olarak oynamanın daha karanlık doğasına rağmen herşey çok renkli ve canlıdır her şey oldukça mutlu görünüyor. Karakterlerin hepsi de benzersiz ve unutulmaz olarak hafızalarda yer ediniyor.

İlgili kelimeler:
faust viii art

CEVAP VER