16 Mart 2017’de çıkışını gerçekleştiren oyunda, Rusç’ya arayüz, seslendirme ve alt yazı olarak tam destek sağlanırken, İngilizce, Fransızca, İtalyanca, Almanca, İspanyolca ve Basitleştirilmiş Çince dillerine de arayüz ve alt yazı desteği sağlanıyor. Türkçe ise oyunda maalesef desteklenmiyor.

Ino-Co Plus’nun geliştirdiği, 1C Company’nin yayıncılığını üstlentiği tek kişilik ve çok oyunculu 3D Dönüş Temelli Strateji oyunu Codex of Victory, hem gerçek zamanlı (temel yapı ve birim dağıtımı için) hem de dönüşlü (savaşta) stratejinin karma bir oyununu uygulayan büyük ölçekli bir savaş oyunudur. Sonuç olarak, birçok strateji oyuncusunu memnun edecek olan mükemmel karışıma sahip bir oyun diyebiliriz. İlk geliştirdiği proje ile (Warlock – Arcane Master) 2012 yılına dayanan tecrübesini bu oyundan konuşturan Ino-Co Plus, öyle görünüyor ki bu oyuna kadar hem türler hem de platformlarla ilgili yeteri kadar tecrübeye sahip olmuş.

Oyun ayrıca, düşük fantezi feodalizm ile sofistike ve şövalye görüşlerini ağırlıklı olarak Sci-Fi altyapısına dahil eden çoklu anlatı temalarından iyi bir şekilde yararlanmaktadır. Yüzeysel bir seviyede, Warhammer 40K’nın hissiyatını taklit eder, bazı açık farklar daha derinlemesine açıklayacağım. Codex of Victory’de hikaye, vatan hainliği, yayılmacılığı, transhumanizm ve nihayetinde hayatta kalmanın alt bölümlerini içerir, zira ana antagonist, bir zamanlar insan siberlerinden Teknolojik açıdan üstün bir ordu olan Augments olarak adlandırılır. Deus Ex evreni ile de burada birkaç benzerlik görebilirsiniz.

Grafik motor, tam boyutlu olarak ve cel gölgelendirmesinin estetik olarak hoşa giden çizgiyle oluşturulmuş ve iyi ölçülebilecek şekilde hazırlanmış. Her zaman video oyunlarında bu görsel tarzdan hayranım ve değişim için stratejik bir başlıkta uygulandığını görmekten mutluluk duyuyorum.

Özel görsellerin dışında, oyun kusursuzca, performans açısından da oldukça hoş. 4K çözünürlük, maksimize edilmiş ve saniyede 60 kare sabit bir şekilde FPS alınıyor. Şimdiye kadar (yaklaşık 7 saatlik bir oyun sürem oldu) hiçbir hata ile karşılaşmadım. FPS’de bir değişme bile görmedim. Daha önce de söylediğim gibi geliştirici ekibi, bu konuda amatör hata yapabilecek bir ekip değil.

Daha önce de bahsettiğim gibi, savaş gerçek zaman planlaması, operasyonların ve ordunun tabanını oluşturmak ve yenilemek arasında bölünmüşken, muharebe bütün bir savaş sahasını kuşbakışı görünümü simgeleyen haritalar üzerinde gerçekleşiyor. Böylece hem taktik hem de başarı şansı açısından önde düşünmenize izin veren sıra tabanlı bir strateji modunda birimlerinize komutlar gönderirsiniz. Hareket yuvaları altıgen şekillidir ve TBS modundayken gerçekleştirilen herhangi bir eylem, Hareket Noktaları (AP) tutarındadır. Bu stratejik tür için oldukça standarttır, bu yüzden geçmişte benzer oyunlara sahip oyuncular için pek sürpriz olmayacaktır.

Codex of Victory

8.1

Oynanış

8.0/10

Zorluk

8.0/10

Grafik

9.0/10

Hikaye

8.0/10

Fiyat

7.0/10

Performans

8.5/10

Güçlü Yanları

  • Multiplayer desteği
  • Yeni nesil grafikler
  • Sıfır hata!

CEVAP VER