RESIDENT EVIL 7 – Biohazard – Oyun Performansı – Oyun Özellikleri – İnceleme

0
102

24 Ocak 2017’de çıkışını gerçekleştiren oyunda, İngilizce, Fransızca, İtalyanca, Almanca, İspanyolca ve Japonca’ya arayüz, seslendirme ve alt yazı olarak tam destek sağlanırken, Brezilya Portekizcesi, Arapça, Korece, Rusça, Basitleştirilmiş Çince, Gelenekse lÇince ve Lehçe dillerine de arayüz ve alt yazı desteği sunuluyor. Türkçe ise oyunda maalesef desteklenmiyor.

Oyuna grafik açısında büyük artılar katılmış ve yenileşmiş, bu açıdan oldukça güzel bir hal almış. Adventure, re2 gibi bir şeyler çözmesi de oyunu asıl kimliğine döndürmüş ancak oyunu yaklaşık olarak 10 saatte bitirmiş biri olarak beni tatmin ettiği söylenemez.

Oyun boyunca 3 çeşit yaratık karşınıza çıkıp duruyor. Karakterler açısından pek çeşitlilik olduğu söylenemez, sürekli olarak kendini tekrar ediyor. Bu 3 yaratığın dışında 4 tane de boss karakterimiz bulunuyor. İkisini toplayınca 7 yaratık, oyunu bitirene kadar karşımıza çıkıp duruyor. Grafikler her ne kadar iyileşse de oyun, beni bu açıdan hayal kırıklığına uğrattı. Atmosfer ve mekanlar güzel.

Oyunun ismini görmezden gelirsek aslında oyunu ortalama klasmanda değerlendirebiliriz. Ancak 180 TL’lik bir oyun karşımıza çıktığında üst düzey işler beklememiz gayet normal olacaktır. Kesinlikle Resident Evil standartlarında bir oyun değil. Eski oyunları gözümüzde canlandırıyor fakat sonrası yok, hepsi bu kadar.  Oyunun tüm mekaniği Condemned, Penumbra, Call of Cthulhu, Soma, Alien Isolation gibi oyunlarla aynı, PT demosu da zaten adamların en büyük dayanak noktalarından biri olmuş. Bu sistem elbette kötü değil ama Resident Evil adına da yakışmıyor.

Görsellerde başarılı olduklarını söylemiştim fakat motion blur, depth of field çok yoğun hali ile rahatsız ediyor. Ayrıca çok ciddi gren sorunu var. Mekan tasarımları eski oyunları fazlasıyla andırıyor. Oynanış oldukça rahat, türevleri ile karşılaştırıldığında bu konuda hiç eksiği yok.

Oyunun hikayesinde alıştığımız Resident Evil derinliği yok, oyunun tüm anlattığı hikaye haftalık çizgi roman hikayesi olamayacak kadar basit. Oyunun eski hikaye ve karakterle olan bağı pamuk ipliğine bağlı, biraz laf olsun diye konulmuş havası var. Sanırım yeni bir dönem başlatıyorlar. Baker aile fertleri çok zayıf, Wesker, Nemesis, Saddler, Salazar, Alexia gibi şahane kötü karakterlerin yanında bu fertler çok yavan kalmış. Boss dövüşleri basit, özensiz ve bırakın zekayı yapay zekadan bile fazlasıyla uzak. Biraz korku oyunu geçmişi olan birinin bu oyundan korkması mümkün değil, neredeyse her korku anını önceden tahmin etmek mümkün. Oyun bu konuda gerçekten çok kötü, script olarak nitelendirilen önceden hazırlanmış sahnelerin hepsini ön görebiliyorsunuz.

Eğer paranız varsa ve bu oyunu oynadıktan sonra dönüp “keşke almasaydım” demeyecekseniz, oyunu deneyebilirsiniz. Aksi taktirde yapımcının ve yayıncının kulaklarını çınlatmaya veya uzuvlarını kaşıttırmaya gerek yok.

CEVAP VER