Tam 10 gün sonra ardımızda bırakacağımız 2016 yılı, bugüne kadar üretilen büyük oyun prodüksiyonlarının tanıtıldığı bir dönem oldu. Ancak ne yazık ki büyük beklentilerle geliştirilen bu oyunlardan bazıları beklenen başarıyı veremedi.

2016’ya şöylece bir baktığımızda Uncharted 4 ve Final Fantasy 15 gibi satış rekorları kıran oyunlarla karşılaşmamız mümkün. Çoğu uzun yıllar süren çalışmaların ardından satışa sunulan bu oyunlar beklentileri karşılamayı başarmıştı. Yeni yıla girmeye hazırlandığımız şu günlerde madalyonun bir de görünmeyen tarafına bakıp hayal kırıklığına yol açan oyunlara göz atmaya ne dersiniz?

Battleborn

battleborn-concept-art-681x389

Gearbox stüdyosu tarafından geliştirilen bu oyunun aynı elden çıkan Borderlands 2 kadar başarılı olması bekleniyordu. MOBA tarzı olması nedeniyle piyasada rekabet etmesi gereken çok fazla alternatif olan oyun, sunucu tarafında yaşadığı sıkıntılar nedeniyle de bir türlü gün yüzü göremedi. Kendinden bekleneni veremeyen Battleborn 2016’nın en büyük hayal kırıklıklarından biri oldu.

Homefront: The Revolution

homefront-the-revolution-art-681x389

İlki 2011 yılında yayınlanan Homefront oyununun bir sonraki bölümü olarak değerlendirilen Homefront: The Revolution’da herkes haklı olarak daha gelişmiş bir oyun dinamiği ve görsel efekt beklentisi içine girmişti. Ama yeni oyun stüdyosu ve yeni yayıncı oyunu hazırlamaya çalıştığında tüm bu beklentiler karşılık bulamadı. Oyun neredeyse kimliğini kaybetti ve ortaya ucubeye benzer bir yapım çıktı.

ReCore

recore-gameplay-footage-681x389

Optimizasyon sorunlarıyla boğuşan ReCore oyunu bir türlü güncellenemeyince oyuncular tarafından beklenen ilgiyi görmedi. Fütüristik bir ortamda geçen bir oyun tasarlamak zaten başlı başına risk iken, sorunlu bir oyun üretmek pek de akıllıca bir hareket olmadı.

 

CEVAP VER